Kocáb ombudsmanem

Autor: Miroslav Červenka <mcervenka(at)karneval.cz>, Téma: Uvahy, Vydáno dne: 12. 06. 2010

Michael Kocáb Chápu, že je sice rekordní horko, ale to se v kedlubnách mediálních manipulátorů snad musel začít vařit mozek, že přišli s tímhle úplně šíleným nápadem, kam upíchnout našeho suverénně nejneoblíbenějšího politika – viz. http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/kandidati-na-ombudsmana-spidla-ruml-dundackova_171991.html .

Ne že by většina ostatních aspirantů (se vzácnou vyjímkou paní Dundáčkové) byla o moc lepších, jména jako Pithart, Ruml či Špidla by v úřadě ombudsmana coby nástupci lidmi vcelku váženého Otakara Motejla nepochybně řádně snížili hodnověrnost této instituce, ale Kocáb? Co je moc, to je prostě moc!

Kdopak by ho asi navrhl, když jeho domovští zelení extremisté vypadli, doufejme, že navždy, ze sněmovny? To by si havlisté napříč stranami museli být hodně jistí v kramflecích, aby přišli s touhle fantasmagorií.

Je velice pravděpodobné, že vládci našeho mediálního prostředí vypustili tímto článkem Martiny Mackové v Týdnu ,,kontrolního chrousta“ a čekají jaká bude odezva. Ono se to tak někdy dělá, když se chce někdo někam nacpat, že se přes spřízněné médium vypustí formou ,,proslýchá se“ apod. do světa zpráva, že by právě tento vyvolenec mohl získat nějaký post. Vzpomeňme např. zjevení se ,,poručíka Berana“ české politiky Švejnara coby vyzyvatele Václava Klause při druhé prezidentské volbě. Jakmile se ho pak chytla ČSSD, zoufale v tu chvíli hledající kohokoli do souboje s oblíbeným prezidentem, vzniklo nebezpečné spojenectví pravdoláskových kruhů s ,,přáteli“.

Buďme obzvláště ostražití, odkud jsou nám takovéto nesmysly sugerovány. Z druhé strany toho lze však využít, právě na procesu jejich vzniku a existence lze nejlépe pozorovat ony stěží zachytitelné nitky, ovládající naše politické prostředí. Nijak přitom nepřekvapuje, že jako předvoj této nové iniciativy přichází právě Týden. Příště to bude třeba Respekt, Aktuálně.cz, Idnes, Lidovky nebo ČT. Osobně se domnívám, že právě soustředěná mediální masáž těchto médií tvoří základ netransparentního lobbystického vlivu.

Mimochodem, už jste si také všimli, jak veřejnoprávní ČT či ČRo s oblibou citují právě Aktuálně.cz? A slyšeli jste je někdy třeba citovat ,,První zprávy“ nebo jiný zdroj mimo tuto semknutou skupinu? Reklama zdarma pro kolegy, neníliž pravda.